Home Section 5

PARLEM CLAR




T’ho explico.
Tal com jo ho visc, les coses estan així:

JUDIT COSTA i MARIONA FRANCO – TALMA

La Judit forma part del SOI (Servei Ocupacional d’Inserció) de l’Associació TALMA (Juneda). Conscient que les opcions laborals són limitades, busca alternatives , junt amb la seva referent, la Mariona, i decideix formar-se en la branca sociosanitària. Si té l’oportunitat de treballar temporalment o a temps parcial, perdrà la plaça del servei ocupacional i això la força a renunciar a oportunitats laborals.

GEORGINA ALTISENT i ROSA SALA – ILERSIS

La Rosa és una noia amb objectius personals i professionals que forma part del SOI (Servei Ocupacional d’Inserció) de la Fundació Privada ILERSIS (Lleida). Va decidir formar-se en Administració i Hostaleria. ILERSIS li ofereix una nova oportunitat; la formació dual. Aquesta metodologia li permet aprendre-fent, ja que té la possibilitat d’adquirir coneixements tècnics-professionals i competències transversals, alhora que posa en pràctica tot allò que ha après.

MAITE TREPAT – ALBA

La Maite, directora gerent del Grup ALBA, posa de manifest i evidencia la realitat de les entitats. Les organitzacions que atenen a persones amb discapacitat són solidàries. Atenen a les persones encara que no hi hagi la plaça, treballen per poder seguir mantenint els llocs de treball, busquen alternatives i lluiten per oferir solucions a mida per a cada persona. Les limitacions pressupostàries i normatives i la no flexibilització dels serveis, provoquen vulneracions dels drets de les persones amb discapacitat.

XELL DRAPER i MONTSE SABATÉ – ASPROS

La Xell, directora tècnica de l’àrea de persones i família de la Fundació ASPROS, explica com la Covid-19, ha afectat les persones dels serveis d’atenció diürna i d’habitatge. La Covid-19 els va impulsar a repensar l'atenció a les persones amb discapacitat contagiades de la Covid-19, de la mà de CatSalut i junt amb el Departament d'Afers socials i Famílies. I van crear un servei nou; el servei de Cal Fino. La Montse, Coordinadora de Cal Fino, explica què va significar pels usuaris poder comptar amb aquest servei.